fbpx

Secventa de astazi, yoga si respiratie pentru somn odihnitor, este accesibila atat incepatorilor cat si practicantilor de yoga. De multe ori, poate am vrut sa dormim, dupa o zi lunga la serviciu, dar nu am reusit.

Una dintre cauzele insomniei cronice sau temporare este stresul. Atunci cand corpul raspunde factorului stresor, aduna sangele in grupele mari de muschi si pune tot organsimul in alerta. Toate sistemele ce presupun odihna, digestie, regenerare, vindecare, imunitate sunt puse pe pauza. Si aceasta deoarece corpul are nevoie de toata energia sa pentru a face fata provocarii. Pe termen scurt, nimic daunator. Insa, atunci cand corpul ramane constant in acesta stare de alerta si stres cronic, sistemul nervos, responsabil de semnalul de odihna si relaxare tinde sa se dezechilibreze.

Yoga, respiratia si meditatia reprezinta cateva dintre uneltele prin care ajutam corpul sa revina in starea de repaus.

Yoga si respiratie pentru somn odihnitor – exerciti si pozitii

Abordam in aceasta clasa posturi ce pregatesc corpul pentru somn. Trecem prin pozitii ce implica aplecari spre in fata, rasuciri, dar si un pic de echilibru. Posturi prezentate: Copacul, Razboinicul 3, Regele Pestilor, Pisica si Vaca, Catelusul, Ata prin ac, Sfinx, Fluturele, Rasucire la sol.

Aceste categorii de posturi intind bland coloana, o rasucesc, o aduc in flexii si extensii. Coloana vertebrala este cea care adaposteste nervii spinali si tot aici se acumuleaza multa tensiune. Asanele de azi linistesc si calmeaza mintea, detensioneaza spatele si sporesc echilibrul. Mai mult, prin stimularea glandei pineale, imbunatattim productia de melatonina, responsabila de ritmul circadian.

Tehnicile de respiratie folosite au ca scop echilibrarea respiratiei pe ambele nari. Totodata, activeaza Sistemului Nervos Parasimpatic, responsabil cu relaxarea, regenerarea, linistirea. Tehnici de respiratie prezentate: respiratia pe cate o nara, Nadi Shodana Pranayama, respiratia 4-7-8.

Yoga si respiratie pentru somn odihnitor
Apasa aici pentru a deschide video direct in Youtube.

Iti recomand si sectiunea de Meditatii, pentru relaxare sau aceste clase: Yoga pentru flexibilitate, Vinyasa&Yin Yoga pentru picioare obosite, Yoga pentru spate, Yin Yoga pentru coloana vertebrala, Yoga de seara pentru incepatori, Hatha Yoga de seara.

Sa iti fie de folos!
Namaste!

Author

Instructor de Hatha, Yin & Restorative Yoga 300H TTC, acreditat de Yoga Alliance U.S.A., Tehnician nutritionist, Terapeut Theta Healing

Write A Comment