fbpx

Pozitia Cobrei (Bhujangasana) este postura care ne deschide sufletul catre iubire. Ea este totodata o pozitie ce ii ajuta pe cei care au complexe de inferioritate, sunt deprimati sau insingurati. Daruirea, altruismul, tandretea sunt traite profund de cel care o practica.

Semnificatia numelui posturii

In limba sanscrita, bhujanga inseamna cobra. Aceasta asana se numeste Postura Cobrei, deoarece cand este executata, corpul se aseamana cu pozitia unui sarpe.

Pozitia Cobrei – cum se face

Stam cu abdomenul pe sol si fata in jos. Picioarele sunt intinse si usor apropiate, talpile orientate catre in sus. Asezam mainile astfel incat la pornire, palmele sa fie aproape sub umeri simetric asezate, lipite de sol, cu fata in jos, iar coatele lipite de trunchi.

Ajutandu-ne de puterea bratelor, arcuim gradat trunchiul catre inapoi si ridicam capul.

In faza finala, bratele sunt intinse, iar capul este cat mai mult lasat spre in spate, daca nu avem probleme cu zona cervicala. Picioarele, fesele si spatele sunt relaxate, intreaga tensiune fiind in brate. Pieptul sa fie cat mai mult scos in afara, evitand greseala curenta de a lasa gatul sa se afunde intre umeri. Dimpotriva, ridicam capul, facand astfel ca arcuirea sa-si atinga maximul.

Important de retinut este ca portiunea din corp situata intre ombilic si degetele de la picioare sa ramana la sol.  Actionand astfel, curbura maxima a coloanei se va localiza in jumatatea ei superioara. Nu fortam arcuirea spre in spate a coloanei.

Intrarea in asana, ca si iesirea, se vor executa lin, fara a forta coloana prin miscari bruste.

Concentrare si constientizare

In timpul executiei se va percepe atent energizarea zonei plexului cardiac, a centrului subtil Anahata Chakra. Evocarea unei trairi profunde de iubire va amplifica mult efectele posturii.

Atentia orientata asupra spatiului interior al inimii se uneste cu iubirea din care chiar si ea, atentia, izvoraste. Ne intoarcem in vibratia iubirii, spanda, sursa a existentei noastre si a tot. Prin unificarea atentiei cu iubirea simtim gradat ca insasi individualitatea dispare. Ramane doar o prezenta pura. Iubirea, constiinta si prezenta sunt experesii ale realitatii divine, dincolo de orice nume sau atribut.

La revenire, suntem cat mai constienti de iubirea ce ne umple intreaga fiinta.

Contraindicatii

Cei care au hernie perforata nu vor practica. Cei care sufera de hipertiroidie pastreaza capul in pozitie normala, fara a-l mai lasa pe spate.

Pozitia Cobrei – beneficii

  • Pliaza si elasticizeaza partea superioara a coloanei vertebrale catre inapoi. Aceasta inlatura prompt tendinta spre ghebosare, durerea de spate, crizele de lumbago (afectiune dureroasa a zonei lombare), mialgia (dureri musculare in zona spinarii). Postura este o adevarata binefacere pentru o coloana vertebrala cu afectiuni, cat si in cazul unor deplasari ale discurilor verterale catre inapoi. Practica ei readuce gradat discurile la pozitia normala. Conform conceptiei yoghine, flexibilitatea coloanei este o garantie esentiala pentru o stare de sanatate, vitalitate si tinerete. De asemenea, are efecte binefacatoare in cazurile de sciatica, insa trebuie practicata cu multa atentie, fara a brusca coloana vertebrala.
  • Postura Cobrei amelioreaza irigarea maduvei spinarii si a celor doua lanturi de ganglioni ai sistemului nervos simpatic, ceea ce vindeca numeroase tulburari functionale si leziuni organice.
  • Functionarea tiroidei si a glandelor suprarenale este de asemenea normalizata, ceea ce are efecte multiple binefacatoare, de exemplu in unele forme de reumatism, datorita regularizarii secretiei de cortizon.
  • Prin cresterea presiunii intra-abdominale, Bhujangasana inlatura constipatia, indigestia si flatulenta, fiind folositoare chiar si celor afectati de constipatie cronica.
  • De asemenea, ficatul, vezica biliara, pancreasul, splina si rinichii beneficiaza de pe urma practicii acestei posturi.
  • Postura Cobrei este in mod special folositoare femeilor, pentru tonifierea ovarelor si a uterului. Ea este un puternic tonic, fiind utila in cazurile de amenoree (lipsa mensturatiei), dismenoree (menstruatie dificila sau dureroasa), leucoree si diferite alte afectiuni utero-ovariene. Bhujangasana mentine o circulatie sustinuta in aceste zone, regularizeaza ciclul menstrual si ajuta mult ca nasterile sa fie normale si usoare.
  • Practica acestei asane face talia supla si pieptul larg, fiind folositoare pentru reducerea corpolentei. Corpul devine minunat portionat. Bhujangasana dezvolta musculatura dorsala si ascunde vertebrele inestetice.
  • Din punct de vedere psihic, s-a constatat ca Postura Cobrei combate rapid sentimentele de nesiguranta si inferioritate, creand o atitudine spirituala demna, tonica, increzatoare, afectiva.
  • De asemenea, Bhujangasana mareste caldura corporala si regleaza in mod echilibrat pofta de mancare.

Gasesti aici cateva clase in care am practicat Pozitia Cobrei: 30 de minute de yoga pentru imunitate, 30 de dimineti cu yoga – ziua 17.

Namaste!

Author

Instructor de Hatha, Yin & Restorative Yoga 300H TTC, acreditat de Yoga Alliance U.S.A., Tehnician nutritionist, Terapeut Theta Healing

Write A Comment