Padahastasana (poziția mâinilor la picioare) este una dintre posturile de bază în practica yoga. Este deosebit de eficientă pentru mărirea vitalității, trezirea unui tonus sexual armonios, liniștirea minții și îndepărtarea stresului. Aceasta asana dăruiește celui care o practica perseverent capacitatea de a simți forța vieții în stabilitatea și continuitatea ei naturala.

Semnificația numelui posturii

În limba sanscrită, cuvântul pada înseamnă picior, iar hasta înseamnă mână sau gest. De multe ori, din cauza modului în care se realizează, se mai numește Postura aplecării în față.

Poziția Yoga Padahastasana (Poziția mâinilor la picioare)
Poziția Yoga Padahastasana (Poziția mâinilor la picioare)

Poziția Yoga Padahastasana – instrucțiuni:

  • Pornim stand în picioare, cu tălpile paralele la 5-10 cm depărtare intre ele;
  • Aplecam trunchiul la 90 de grade, pentru a facilita rapid o flexie a coloanei și a bazinului;
  • Pe expirație, relaxăm apoi gâtul și umerii și continuăm să ne aplecăm, lăsând brațele până când atingem podeaua cu palmele;
  • Le așezăm, în funcție de flexibilitatea fiecăruia, în fața tălpilor sau în lateralul acestora; palmele se pot băga și sub tălpi, cu dosul palmei spre podea;
  • Genunchii nu se îndoaie, e important ca picioarele să rămână drepte pe durata practicării acestei posturi;
  • Se relaxează toți mușchii care nu sunt necesari posturii, menținând coloana vertebrală cât mai decontractată și pasivă;
  • Mutăm centrul de greutate ușor spre în față, astfel că punem presiune pe degetele de la picioare mai mult decât pe călcâi;
  • Pentru a reveni din postură, îndoim ușor genunchii, derulăm lent coloana, vertebră cu vertebră, menținând bărbia în piept, ultima dată ridicăm și capul;
  • Această asană se lucrează întotdeauna prima, având în primul rând rol de purificare prin circuitul energetic creat: energia telurica- picioare – coloana vertebrală – brațe- pământ;
  • Putem rosti mantra LAM, în timpul executării posturii, cu atenția la senzațiile resimțite la baza coloanei vertebrale, pentru menținerea concentrării și pentru intensificarea efectelor.

Concentrare și conștientizare

  • Trăiți cât mai conștient în aceasta postura minunea de “a fi”, precum și sentimentul de împământare, de siguranță și stabilitate;
  • La revenirea din postură, conștientizați senzația plăcută de energizare, intens sesizabilă la nivelul picioarelor, energizarea planșeului pelvian, trezirea energiilor în Muladhara Chakra.

Poziția Yoga Padahastasana – contraindicații:

  • Nu prezintă contraindicații; se recomandă totuși să nu se forțeze aplecarea în față de cei care suferă de afecțiuni ale coloanei vertebrale, în special în zona lombară, probleme cu inima sau hipertensiune.

Poziția Yoga Padahastasana – beneficii:

  • Întinde musculatura picioarelor, întărește coapsele și genunchii;
  • Relaxează gâtul și umerii, eliminând tensiunea;
  • Asigură elasticitatea coloanei vertebrale, mai ales în zona lombară, iar discurile spinale deplasate către înainte pot fi readuse la normal;
  • Stimulează glandele din corp, inclusiv glanda pineala și glandele suprarenale;
  • Organele abdominale sunt tonifiate, îmbunătățind digestia și tratând constipația;
  • Utilă în reducerea greutății corporale;
  • Crește cantitatea de suc gastric, iar ficatul și splina sunt energizate;
  • Persoanele care suferă de senzații de umflare abdominala sau de afecțiuni gastrice vor remarca ameliorări;
  • Atenuează durerile care apar la menstruație în zona abdominală;
  • În cazul stărilor de depresie, se poate constata o ameliorare dacă postura este menținută mai mult de 2 minute;
  • Postura este o binefacere pentru oamenii agitați, pentru că liniștește mintea și sistemul nervos central. După execuția acestei posturi, mintea este mai liniștită și mai plină de pace;
  • Elimină unele dureri ale spatelui, gâtului și capului cauzate de stres și griji, de tensiuni musculare, deplasări ale vertebrelor sau cel mai adesea din cauza unei poziții defectuoase;
  • Îndepărtează oboseala și mărește vitalitatea;
  • Practica perseverenta a acestei asane face ca umerii sa devină puternici, talia subțire și pieptul larg.

Sa vă fie de folos! 🙂

Namaste!

Irina

Author

Instructor de Hatha, Yin & Restorative Yoga 300H TTC, acreditat de Yoga Alliance U.S.A., Tehnician nutritionist, Terapeut Theta Healing

Write A Comment