fbpx

„Meditatie Mindfulness” este o scurta meditatie de constientizare a gandurilor, ce ne aduce cu atentia in prezent.

Este foarte important sa intelegem ce este meditatia. Meditatia nu este o postura speciala si nici un set de exercitii mintale. Meditatia inseamna cultivarea atentiei constiente si punerea ei in aplicare. Insa nu e nevoie sa stai asezat pentru a medita. Desi este mai usor sa cultivi constientizarea, stand jos, intr-un loc linistit. Poti medita in timp ce speli vasele. Poti medita cand esti la dus sau cand mergi cu bicicleta. Meditatia inseamna constientizare („awareness”) si aceasta e bine sa fie aplicata in fiecare activitate a vietii. Si nu este usor.


Pe langa atentia constienta la ganduri, sunt multe alte cai prin care poti mentine atentia treaza. Printre acestea sunt si meditatia in mers, constientizarea posturii sau miscarea cu incetinitorul.

Meditatie Mindfulness in mers

Meditatia in mers ne ajuta sa facem trecerea de la postura de meditatie statica la viata de zi cu zi. Este meditatie in miscare si e folosita deseori ca alternativa la sedinta de meditatie in postura asezat. Mersul este bun mai ales cand suntem extrem de agitati. De cele mai multe ori, o ora de meditatie in mers te va scapa de acea energie plina de agitatie si iti va spori considerabil claritatea. Si atunci te poti intoarce la meditatia in postura asezat, avand rezultate mult mai bune.


Pentru a face meditatia in mers, alege un loc retras, unde iti poti aduna atentia din exterior in interior. Pentru inceput, poti observa spatiul in care te afli. Apoi, daca vrei sa aprofundezi, in timp ce mergi foarte incet, tine ochii deschisi, pentru a mentine echilibrul. Nu privi la nimic in mod particular.


Relaxeaza orice tensiune sau incordare din corp. Directioneaza atentia asupra senzatiilor provenite de la talpi si picioare. Cufunda-te in senzatia pura a mersului si observa fiecare nuanta subtila a miscarii. Nu gandi nimic, trebuie doar sa simti. Vei observa ca esti cufundat intr-o constientizare fluida, neintrerupta a miscarii.

Constientizarea posturii


Scopul meditatiei este acela de a deveni deplin constienti, intr-un flux neintrerupt de toate aspectele experientei noastre. O mare parte din ceea ce facem este complet inconstient, acordandu-le foarte putina atentie sau deloc. Mintile noastre sunt orientate spre cu totul altceva.


Unul din aspectele cele mai frecvent ignorate ale existentei noastre este chiar corpul nostru. O multitudine de informatii despre corpul nostru se revarsa in fiecare secunda in sistemul nervos si creier, insa noi le-am blocat accesul la nivelul constiintei. Buddhistii au dezvoltat un exercitiu menit sa deschida aceste baraje, facand astfel inconstientul constient: pe durata unei zile, petrece cateva secunde, odata la cateva minute, pentru a-ti verifica postura. Nu in termeni de judecata, nu e un exercitiu pentru a dobandi o postura corecta. Fa o observatie mintala, tacuta, de genul: „merg pe jos”, „sunt asezat”, „sunt intins”, „sunt in picioare”. Poate suna absurd de simplu, dar e un exercitiu foarte puternic. Te proiecteaza intr-o dimensiune cu totul noua a senzatiei si te vei simti ca un orb caruia i s-a redat vederea.

Misca-te cu incetinitorul

Pentru a promova obiceiul unei atentii constiente in mod permanent, poti face activitati simple cu viteza foarte mica, facand efortul de a acorda atentie deplina fiecarei nuante ale acelei actiuni.
Un exemplu poate fi acela de a sta la masa si a be ao ceasca de ceai. Poti vizualiza postura, in timp ce stai asezat si sa simti toarta cestii intre degete. Miroase aroma ceaiului, observa locul in care se afla ceasca, ceaiulm bratul tau si masa. Urmareste intentia de aridica bratul, simte cum se ridica bratul, simte cand ceasca iti atinge buzele si cand lichidul ajunge in gura. Simte gustul ceaiului si intentia de a cobori bratul.

Intregul proces este fascinant si frumos, daca participi la el in mod complet. Atentia treaza aduce ordine in talmes-balmesul care s-a strans in cele mai mici si mai ascunse colturi ale mintii. Acesta este laboratorul in care incepem sa vedem intr-adevar mecansimele propriilor noastre emotii. Vedem modul in care ne-am creat propriile suferinte, slabiciuni si limitari. Si, cu cat intelegem mai profund aceste procese mintale, cu atat mai putin vom fi prizonierii lor.

Meditatie Mindfulness
Apasa aici pentru a deschide direct in Youtube.

Incearca si acesta meditatie pentru deschiderea inimii, ce ajuta la iesirea din minte si ancorarea in inima. Ambele meditatii sunt utile in perioadele de agitatie mentala, anxietate sau stres.

Ganduri luminoase!

Namaste!

Author

Instructor de Hatha, Yin & Restorative Yoga 300H TTC, acreditat de Yoga Alliance U.S.A., Tehnician nutritionist, Terapeut Theta Healing

Write A Comment