Te-ai gandit vreodata ca procesul de slabire incepe din planul mental? Yoga pentru slabit imbina exercitiile fizice cu cele mentale, ajutand la setarea intentiei de a slabi. Efortul depus pentru a slabi, facand exercitii si consumand produse sanatoase poate fi inutil, atat timp cat in minte nu avem setat “programul” potrivit. A reduce numarul de kilograme nu se reduce doar la dieta si exercitiu. Desi indispensabile, acestea nu sunt suficiente, cand gandirea si emotiile nu sunt aliniate pentru a sustine intregul proces. Cum poate ajuta yoga in pierderea kilogramelor, tonifierea si remodelarea corpului?

Yoga sau a trai constient

Sa traiesti constient, in momentul prezent are extrem de multe beneficii in viata de zi cu zi, implicit asupra starii de sanatate. Atunci cand esti conectat la tine insuti, inveti sa deosebesti foamea de nevoia de e manca compulsiv, pe fond nervos sau pentru a umple un gol emotional. Cand esti atent la corpul tau, cand mesteci incet, constient, ai mai multe sanse sa observi cand se instaleaza satietatea.

Yoga si somnul

Cu siguranta, unul dintre principalii factori pentru declansarea acumularii de kilograme este stresul si anxietatea, iar de aici implicit probleme cu somnul. In acest sens, sunt de necontestat efectele binefacatoare pe care asanele, tehnicile de respiratie si meditatia le au in inlaturarea stresului sau in imbunatatirea raspunsului nostru in fata situatiilor stresante. Eliminand stresul, dam sansa organismului sa se relaxeze, sa se regenereze, sa-si imbunatateasca imunitatea, sa aiba un somn odihnitor.

Yoga si setarea intentiei

Setarea intentiei este un instrument puternic, atunci cand ne fixam obiective precum cel de a ajunge normoponderal. Este precum plantarea unei seminte, de care ai grija, dar de care nu stai agatat sau atasat. Practicarea detasarii, indiferent ca rezultatul e pozitiv sau negativ are efecte magice.

Yoga si respiratia

Poate cel mai important factor in procesul de slabire este respiratia. Se stie faptul ca un om poate trai fara mancare circa 20 de zile, fara apa 3-5 zile, dar fara aer doar 3 minute. O respiratie profunda, lenta, constienta hraneste cu oxigen fiecare celula a corpului nostru, accelerand astfel procesul de ardere a grasimii, de detoxifiere, lupta impotriva hormonilor care cresc apetitul, cum ar fi cortizolul, imbunatateste digestia si tranzitul intestinal, elimina constipatia, aducand beneficii sistemului circulator, nervos, digestiv, endocrin.

Una dintre cele mai simple tehnici de respiratie, care ar trebui sa fie respiratia noastra normala este respiratia abdominala, adica acea respiratie in care abdomenul este cel care se misca in ritmul respiratiei, nu toracele. O alta tehnica deosebit de eficienta este respiratia prelungita pe etapele de inspir, retentie, expir, retentie, asemanatoare cu respiratia in timpul inotului.

Yoga si alimentatia

Fara a seta ca si obiectiv consumul alimentelor sanatoase, practicand yoga regulat se poate observa alegerea instinctiva a alimentelor nutritive, in defavoarea celor nesanatoase, ultra procesate, moarte, deprivate de nutrinetii necesari organismului.

Yoga si exercitiul fizic

Nu in ultimul rand, yoga poate fi de folos in atingerea obiectivului de a slabi prin exercitiile practicate. In acest sens, anumite tipuri de yoga pot accelera acest proces, cum ar fi Ashtanga, Vinyasa, Power Yoga, Hot Yoga. Dar prin practica constienta, se pot remarca rezultate si in stilurile mai linisite precum Hatha Yoga sau Yin Yoga. Mai mult decat atat, posturile yoghine intaresc musculatura, conferind tonus, determina librifierea articulatiilor, conferind libertate de miscare, iar la nivel subtil asigura curgerea fluida a energiei prin “nadis”-uri sau canalele energetice, conferind vitalitate si sanatate corpului. Voi dedica urmatoarele articole pentru secvente de asane si tehnici de respiratie utile in acest sens.

Posturi yoga pentru slabit

Iata mai jos cateva posturi ce ajuta la arderea grasimii si la tonifierea musculaturii intregului corp:

Postura scaunului (Utkatasana)
Postura scaunului (Utkatasana)

Scandura si variatiile sale sunt posturi cu rezultate foarte bune in yoga pentru slabit:

Scandura (Phalakasana)
Scandura in lateral, una din pozitiile Yoga pentru slabit
Scandura in lateral
Scandura cu fata in sus, postura Yoga pentru slabit
Scandura cu fata in sus
Postura barcii (Navasana)
Postura arcului, una din pozitiile Yoga pentru slabit
Postura arcului (Dhanurasa)

Abordarea yoghina ii invata pe practicanti sa se raporteze la corpul lor cu intelegere, compasiune si acceptare de sine, disciplinandu-l in acelasi timp, un lucru esential in atingerea obiectivului de slabire sau de mentinere a greutatii. Practicati aceste exercitii constient, in ordinea expunerii, dupa o usoara incalzire, atenti la respiratie, mentinand postura timp de cinci respiratii, pentru inceput. Terminati intotdeauna secventa cu o relaxare a intregului corp, intinsi pe spate.

Sa va fie de folos! 😊

Multumesc!

Namaste!

Author

Instructor de Hatha, Yin & Restorative Yoga 300H TTC, acreditat de Yoga Alliance U.S.A., Tehnician nutritionist, Terapeut Theta Healing

Write A Comment