fbpx

Balasana provine din limba sanscrita si este un cuvant compus din “bala”, care inseamna “copil” si “asana”, care inseamna “postura”. O alta denumire a acestei posturi este Yogasana, “yoga” insemnand “uniune”. Yogasana este postura prin care putem deveni constienti de unitatea divina a totului. Ea ne ajuta sa ne centram in “atman”, Inima Spirituala, creand o foarte buna interiorizare. Mintea se linisteste si coboara firesc in Inima.

Balasana este considerata a fi o postura benefica si pentru yoghinii incepatori, o postura de relaxare si deschidere sufleteasca si spirituala.

Balasana (Postura Copilului) – mod de realizare

Se porneste din Vajrasana. Ne asezam in genunchi, avand calcaiele departate si bazinul intre ele. Din acesta pozitie, ridicam bratele in sus, intinzand cat mai bine coloana vertebrala, dupa care ne aplecam usor catre in fata, pastrand pe cat posibil fesele intre calcaie. Departam usor genunchii si asezam fruntea pe sol. Mainile raman intinse in fata, , relaxate, cu palmele orientate in jos. Este o postura care seamana cu gesturile de inchinare din mai multe traditii spirituale. Dincolo de relaxarea care trebuie sa insoteasca aceasta postura, putem evoca si o stare de reverenta in fata lui Dumnezeu.

In aceasta postura, mentinem starea de martor, observand cu detasare ceea ce se produce in interiorul fiintei nostre. Gradat, odata cu relaxarea si pierderea senzatiilor limitatoare ale corpului, vom observa si dinamizarea chakrei Anahata. Odata cu acest fundal al constiintei martor se va aprofunda experienta existentei pure a lui “Eu sunt”, prin cufundarea in Sinele Suprem, atman.

Efectele realizarii posturii

  • actiune benefica in zona bazinului, asupra colonului, datorita compresiei abdomenului, care stimuleaza peristaltismul intestinal si combate astfel constipatia. De aceea, unii yoghini recomanda executia posturii imediat dupa masa, insa atunci e bine sa departeze mai mult genunchii. Presiunea abdominala marita se datoreaza si miscarii diafragmei in timpul respiratiei. Aceasta stimuleaza astfel toate organele din abdomen, in special vezica urinara, rinichii, pancreasul, ficatul si splina.
  • aplecarea gradata in fata provoaca intinderea vertebrelor, a ligamentelor si muschilor spatelui in special in zona lombara
  • actioneaza asupra zonei pleviene a parasimpaticului si contribuie la stimularea activitatii organelor excretorii si a organelor sexuale
  • intinderea coloanei vertebrale are o actiune benefica asupra maduvei spinarii si a radacinilor nervoase aflate in zona de imbinare a vertebrelor. De asemenea, are o actiune benefica  asupra ganglionilor lantului nervos simpatic aflat de o parte si de alta a coloanei vertebrale.
  • inlatura gradat durerile reumatice ale genunchilor si vindeca guta. Este indicata si in cazurile de paltfus. Datorita pozitiei specifice a gleznelor si a talpilor se creeaza o curbura, care contribuie la compensarea platfusului, daca este practicata zilnic, timp de cel putin cateva luni.
  • practicata sistematic, are un efect benefic in cazurile de cifoza, lordoza, scolioza
  • reduce stratul de grasime din zona abdomnala

Balasana (Postura Copilului)- contraindicatii

E recomandat ca persoanele care sufera de artroza avansata si persoanele supraponderale sa practice cu moderatie sau cu genunchii mai departati, deoarece pot aparea dureri.

Balasana Postura Copilului
Balasana Postura Copilului

Gasesti in aceasta secventa de yoga de dimineata pentru Anahata Chakra demonstrarea posturii Copilului (Balasana).

Author

Instructor de Hatha, Yin & Restorative Yoga 300H TTC, acreditat de Yoga Alliance U.S.A., Tehnician nutritionist, Terapeut Theta Healing

Write A Comment